Euroopa Liidu rehvimärgis
Euroopa Liidu määrus sätestab, et iga Euroopas müüdav sõidu- ja veoautorehv peab alates 1. novembrist 2012 olema selge märgistusega. Kohustusliku märgise eesmärgiks on pakkuda tarbijatele usaldusväärset ja võrreldavat informatsiooni rehvi kolme olulise omaduse kohta:
- Rehvi veeretakistus (=kütusesäästlikkus)
- Rehvi pidurdusmaa (=haarduvus) märjal teekattel
- Rehvi (väline) möödumismüra
Märgise visuaal sarnaneb tarbija jaoks juba tunutud energiamärgistega kodumasinatel.
Kohustuslik rehvimärgis ei laiene järgmistele kategooriatele:
- Rehvid, mis on toodetud enne 1. juulit 2012
- Taastatud rehvid
- Naastrehvid
- Mootorrattarehvid
- Varurattarehvid
- Eriotstarbelised maastikusõidurehvid
- Võidusõidurehvid
- Uunikumautode rehvid
- Rehvid, mille kiirusindeks on väiksem kui 80 km/h
Rehvimärgis peab olema igal rehvil selgesti nähtav ning vastavaid väärtusi kajastav informatsioon tarbijatele vajadusel ka teistes vormides kergesti kättesaadav. Continental grupi sõidu- ja veoautorehvide EL-rehvimärgise väärtuste on-line andmebaas asub aadressil www.eu-tyre-label.com. Samuti sisalduvad väärtused meie trükitud hinnakirjades, kodulehe rehviotsingus ning müügiarvetel.
Tasub siiski meelespidada, et märgis on rehvivaliku heaks lähtepunktiks, mitte aga lõpliku tõe allikaks: rehvi seisukohalt olulisi omadusi on märksa rohkem ning tihti on nad omavahel pöördvõrdelises seoses. Nii näiteks on põhjamaiste lamellrehvide veeretakistuse ja märjal haarduvuse näitajad oluliselt nõrgemad kui kesk-Euroopa omadel, mis aga ei tee viimaseid esimestest paremateks tõeliselt talvistes teeoludes jne. Seega soovitame parimate valikute langetamiseks jätkuvalt konsulteerida asjatundliku ja usaldusväärse rehvimüüjaga.