Lühidalt Euroopa Liidu rehvimärgisest

sisu_33

Euroopa Liidu määrus sätestab, et iga Euroopas müüdav sõidu ja veoautorehv peab alates 1. novembrist 2012 olema selge märgistusega.

Kohustusliku rehvimärgise eesmärgiks on pakkuda tarbijatele usaldusväärset ja võrreldavat informatsiooni kolme olulise omaduse kohta:

  • Rehvi veeretakistus (=kütusesäästlikkus)
  • Rehvi pidurdusmaa (=haarduvus) märjal teekattel
  • Rehvi möödumismüra

Märgise visuaal sarnaneb tarbija jaoks juba tunutud energiamärgistega kodumasinatel.

Kohustuslik rehvimärgis ei laiene järgmistele kategooriatele:

  • Rehvid, mis on toodetud enne 1. juulit 2012
  • Taastatud rehvid
  • Naastrehvid
  • Mootorrattarehvid
  • Varurattarehvid
  • Eriotstarbelised maastikusõidurehvid
  • Võidusõidurehvid
  • Uunikumautode rehvid
  • Rehvid, mille kiirusindeks on väiksem kui 80 km/h

Rehvimärgis peab olema igal rehvil selgesti nähtav ning vastavaid väärtusi kajastav informatsioon tarbijatele vajadusel ka teistes vormides (veeb, reklaamtrükised jne) kergesti kättesaadav.

Tuleb siiski meelespidada, et märgis on rehvivaliku heaks lähtepunktiks, mitte aga lõpliku tõe allikaks – rehvi seisukohalt olulisi omadusi on märksa rohkem ning tihti on nad omavahel pöördvõrdelises seoses. Veelgi enam, näiteks põhjamaiste lamellrehvide veeretakistuse ja märjal haarduvuse näitajad on oluliselt nõrgemad kui kesk-Euroopa omadel, mis aga ei tee viimaseid esimestest paremateks tõeliselt talvistes teeoludes jne.